Nasib atau malas ?

Assalamualaikum ..



Wooo cer teka aku kat mana . haha , salah salah , kat tempat keje . damnn boring . Hahaha , habis aku meroyan kat twitter . sobsob . sorry kawan2 twitter . hekk

Okay ekceli kadang2 aku terfikirlah , macam mana boleh ada orang angkut tin , besi banyakbanyak untuk jual . Nampak je tin ke besi , dorang kutip . Aku rasa , aku rasa , aihh kenapa ni kenapa ni . Kesiannya . Naik basikal panas2 , berat pulak tu . Kenapa tak keje lain ? Aku tak bolehlah tengok orang macam tu . Rasa menyesal , bersyukur , insaf datang dalam hati aku yang kecik ni .

Jijik ke orang yang kutip besi ,tin ni ? Kotor ke ? Jijik ke ? Hm , aku lagi kesian bila tengok rang yang dah berumur tu buat keje macam tu . Macam manalah dorang makan , baju dorang , kasut . Rumah dorang macam mana ? Tengok muka dorang pun aku dah sebak . Apa lagi borak , duduk semeja dengan dorang . 

Tibe2 kenangan lalu bersama arwah ayah datang . Time tu aku sekolah tadika sampai darjah 1 kot . Yela , aku ni dari family yg susah . Serius talk , mmg susah . Sampai cari tin macam tu lah. Tapi lepas arwah ayah meninggal . Dah stop . Memang payah , memang susah . Tapi faktor kewangan punca utama .

Alhamdulillah sekarang dah stabil .

p/s : bersyukurlah kita masih duduk rumah yang mewah . Makan sedap . Baju cantik . Ingatlah , sentiasa ada yg lagi susah kat luar sana tu ..


1 comment:

  1. sorry if not suitable for your gorgeous blog :(
    http://hanafisjourney.blogspot.com/2013/02/heder-tempahan-2.html

    ReplyDelete

Hi , meh lah tinggalkan seketul komen :D