Kereta VS motor

Assalamualaikum ..

Okayokay . Lama kot aku tak update . ada idea , tp bila online , idea hilang . hakhak .. Today I would like to present .. *takkenatajuk . Maap .. Maybe kesan dari class yang tiap minggu ada esaimen . KOT . tapi harus ke aku salahkan ilmu ? tak patut tak patut . I kentut you sedut . haha

Dekat 5 bulan dah aku ulang alik PJ - Puchong - Sunway - Puchong .. Penat , serius penat . Kerja busy . Naik motor . Hujan panas redup sejuk semua aku pernah rasa . Dalam 5 bulan tu jugaklah aku banyak berhati hati bila naik motor . Serious talk ! banyak risiko , aku hampir kena langgar sebab kereta bodoh tu . Tak reti reti bagi signal . Harap je kereta besar , owner punya otak ciput .

Kat sini aku tak cakap semua yang bawak kereta tu bodoh . Yang bawak motor pun kadang2 bodoh terlebih jugak kan? Aku mengaku tu . Aku pernah terlanggar side mirror kereta orang . sebab apa ? Salah aku ke .. 
Kalau dah bawak kereta parking macam ular camne aku nak stabilkan diri aku untuk bagi tak kena kereta yg besarbesar , mewahmewah .. Kang calar sikit saman aku , aku ni dah lah bila gaji je masyuk . Harhar

Gambar ni contoh keadaan kat jalan raya depan SUMMIT USJ ni .

Hitam macam awam tu contoh sebagai MOTOR ,
Biru awan tu sebagai KERETA ,
Dotted merah tu jalan ular yang kena aku lalui . 


Rumit , yes sangat rumit . Tapi ini aku rasa okay lagi . Yang lagi bahayakan nyawa bila tengah okay focus kereta dah parking okay punya tetiba tengah jalan kereta tepi pulak tetibe nak masuk tepi . Memang anginlah aku . Ini benda betul yg jadi kat diri aku sendiri. Ini kalau aku slow boleh lagi . kalau aku laju ? KALAU , takde apa yang mustahil kan ? 

Aku tau benda ini akan jadi jugak . Cuma mungkin bukan aku yang kena . Mungkin belum tiba masa lagi untuk aku kan ? Aku tak mintak , tapi aku kena fikir aku jugak . Hidup ni janganlah terlalu sombong dengan kereta besar , wang besar . Allah takkan mintak wang kau tu . 

Jadilah pemandu yang berhemah . :D

P/s: Mulakanlah dengan BISMILLAH , semoga Allah memberkati apa yang kita akan buat . 
Tips: Baca selawat tiga kali sebelum mulakan perjalanan dan baca doa naik kenderaan k . Hope semua okay . Amin .



Post a Comment

Hi , meh lah tinggalkan seketul komen :D