Selamat Hari Guru

sorry! but,nobody is perfect | Tumblr

Assalamualaikum..

Aku tengok ramai pulak yg post selamat hari guru, hari ni hari guru ye? Baru tahu.. Maklumlah dah dua tahun tinggalkan sekolah,

Ekeceli dari aku kecik lagi aku taktahulah kenapa aku nak sangat jadi cikgu. Tapi aku tahu , aku ni bodoh. Pelajaran pun tak tinggi, yela masa tu aku kecik lagi kan.. tadika je kot . Hehh. Aku tahu tahap aku. Tapi memang betullah , aku nak jadi cikgu. Nak capai tak mampu, sebab faktor kewangan.

Budak bekas pengutip tin kan? Yeahh, dulu 1 family aku nampak tin kat tepi jalan je terus amik. Ini betul, tak tipu. Tp lepas arwah ayah dah takde. Kerja tu kite orang dah tak buat dah. Sebab Mama hantar aku kat asrama anak yatim. Kat sana jugak minat aku tak padam lagi.. Nak jadi cikgu,

Aku taktau apa function cikgu tu dulu. Just mengajar , sabtu ahad cuti dgn dapat gelaran cikgu sampai lah aku mati. Itu je aku fikir. Tapi memandangkan aku ni jenis bangang tak sudah2, susah aku nak capai apa yg aku nak. Aku dah check dah , aku dah try. Tapi takde rezeki. Okay takpe. Tapi aku tetap nak jadi cikgu suatu hari nanti.. Mungkin cikgu untuk anak2 aku. Suami aku ke. Mana tahu. Heheh

Aku nak ucapkan SELAMJAT HARIGURU kat semua cikgu di sekolah TADIKA MCA BATU 14, SJKC HAN MING, SK SUNGAI BUAYA BANTING , SMK JUGRA BANTING , SMK USJ 23 dan semua lecture kat SAITO COLLEGE ni .. Tq sebab ajar aku sampailah aku yang sekarang ni..

TERIMA KASIH CIKGU , ..


Post a Comment

Hi , meh lah tinggalkan seketul komen :D